piątek, 26 sierpnia 2016

Weekend w Mediolanie: dużo jedzenia, ujęcia miasta, stroje dnia. Post tasiemiec!



Weekend z przyjaciółką w Mediolanie był przeze mnie długo wyczekiwany. W ubiegły piątek spakowałyśmy walizki i poleciałyśmy choć trochę pozwiedzać. Miałyśmy zamiar dużo spacerować, poznawać uroki kuchni włoskiej, a przede wszystkim dobrze się bawić i odpocząć. Plan zrealizowałyśmy w 100%!



 
Katedra Duomo di Milano jest wizytówką Mediolanu, dlatego była dla nas głównym celem. Na żywo robi naprawdę ogromne wrażenie i jest jeszcze piękniejsza niż na wszystkich zdjęciach!

  

1.Do Mediolanu spakowałam praktycznie same sukienki i to był strzał w 10! Świetnie się w nich czułam, a do tego było mi bardzo wygodnie. / 2.Moja miłość do kawy po wyjeździe wskoczyła na wyższy poziom. Tam nawet najzwyklejsze cappucino smakowało nieziemsko. Już brakuje mi tego aromatu!  


Uwielbiam oliwki, dlatego zaraz po przyjeździe wybrałyśmy się po zakup wina i oliwek. Może nie była to najzdrowsza kolacja świata, ale okraszona rozmowami do bladego świtu miała swój niepowtarzalny urok.




Chociaż fanką lodów nie jestem, to nie mogłam odmówić sobie kultowych już włoskich gałek. I powiem Wam tylko jedno: dla tych lodów warto jechać do Włoch! Lodziarnie są na każdym kroku, a mnogość smaków przysparza o zawrót głowy! 



1. / 2. Galleria Vittorio Emanuele II jest jednym z najstarszych centrów handlowych we Włoszech. Znajdziemy tam same luksusowe marki. Moją uwagę jednak przykuła piękna architektura. Witraże, ściany, a nawet podłogi są tam dziełem sztuki! 



Nikogo z Was pewnie nie zdziwi kolejna kawa. Choć wypiłam kilka filiżanek, odczuwam duży niedosyt. Z chęcią popijałabym teraz małe cappucino w jednej z włoskich kawiarenek.



Pokusiłyśmy się o wejście na katedrę. Widoki wprost zapierały dech w piersiach. Panorama rozpościerająca się ze szczytu katedry i piękna architektura, sprawiały że robiłam zdjęcia jak szalona!



Późna kolacja: makaron z zielonym pesto i tartym parmezanem. 



Katedra wygląda rewelacyjnie w ciągu dnia jak i nocą. Jest przepięknie oświetlona, a po placu spacerują tłumy turystów.



W trakcie jednego z licznych spacerów dopadł nas deszcz. Postanowiłyśmy nie psuć sobie humoru i mimo pogody iść dalej!



1. Jedna z wystaw w lodziarni. / 2. Chociaż takie klimaty kojarzą mi się bardziej z Grecją, to musicie przyznać, że kobaltowy obrus w połączeniu z bielą i szkłem wygląda obłędnie!



Zagubienie kontrolowane. Widząc tą klimatyczną, wąską uliczkę z mnóstwem drzew i roślinności na balkonach, musiałyśmy w nią wejść. Absolutnie nie żałujemy naszego wyboru, bowiem owa uliczka okazała się najbardziej urokliwą spośród wszystkich. Kolejny raz trafiłyśmy na marki luksusowe, takie jak Dolce& Gabbana, Gucci, czy Tiffany& Co, a wystawy przyprawiały nas o szybsze bicie serc :D



1.Moje małe włoskie wakacje. / 2.Widok z góry katedry Duomo di Milano. Jeden z piękniejszych punktów naszej wycieczki.



Czy kogoś dziwi kolejna kawa? :-)


W sukienkach czuje się jak ryba w wodzie. Miałam duże szczęście, bo temperatura sprzyjała ich noszeniu.



W naszej rozpustnej podróży nie mogło zabraknąć prawdziwej, włoskiej pizzy. I co ja na to? ja chcę jeszcze raz! Chociaż smakoszem pizzy nie jestem, to najzwyklejsza margarita sprawiła, że poczułam jej fenomen. Podejrzewam, że główną rolę odgrywały tu świeże, wysokiej jakości składniki.


 

Mediolan żegnam artystycznym zdjęciem dwóch turystek :-)

Jeśli miałabym podsumować w kilku zdaniach światową stolicę mody, to powiem krótko: Mediolan jest piękny, ale maksymalnie na 2 dni. Spokojne zwiedzanie kilku miejsc powinno Was zadowolić, a same miasto możecie traktować jako świetną bazę wypadową w inne części kraju. Jedzenie było pyszne, a gust włochów bardzo inspirujący. W żadnym innym miejscu nie widziałam takiej lekkości w łączeniu stylu sportowego z klasycznym. Ubrania, które na pozór do siebie nie pasują, tworzyły spójną, oryginalną całość. Czuje się zainspirowana :D


Mam nadzieję, że taka notka przypadła Wam do gustu, dajcie proszę znać czy na przyszłość jesteście podobnymi zainteresowane! :)


Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1