środa, 11 listopada 2015

Fit Hummus z dwóch składników

Jak wiecie staram się odżywiać racjonalnie. Swoje posiłki przygotowuję sama ze składników, które lubię i są zdrowe. Różnego rodzaju półprodukty nie wchodzą w grę. 


Od kiedy poeksperymentowałam trochę z cieciorką, hummus robię sama, a zajmuje mi to jakieś dwie minuty. Mój 'przepis' jest banalny, a do samej bazy potrzebujemy zaledwie dwóch składników. 


Dwa kluczowe składniki:
-ciecierzyca (ja używam tej z puszki)
-sezam

Sezam prażę na patelni, w tym czasie płuczę cieciorkę, wszystko razem blenduję i gotowe. Do uzyskania pożądanej konsystencji dodaję trochę wody.

Zrezygnowałam z oliwy/oleju gdyż uważam, że sezam sam w sobie jest wystarczająco kaloryczny oraz soku z cytryny, bo moim zdaniem nie do końca pasuje ;)



Jeśli nie przepadacie za posmakiem sezamu polecam zastąpić go prażonym słonecznikiem. Smak jest zupełnie inny, lecz równie dobry i intrygujący. 


Moim ulubionym sposobem na idealny hummus jest dodanie kilku pomidorów suszonych. To zestawienie zdecydowanie najbardziej przypadło m do gustu i serdecznie polecam je wypróbować! :)


Hummus chrupię z marchewką lub używam do kanapek. Jak dla mnie jest to idealne (bo szybkie) rozwiązanie, a do tego zdrowe i pyszne! :) 

Lubicie hummus? Jak go przyrządzacie? 

Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1