sobota, 31 stycznia 2015

Czy 'moda' na bycie fit jest zła?

Sobota, godzina 12:15. Pije koktajl, siedzę w szlafroku, w tle słyszę odgłos uderzających adidasów o bęben pralki (po dzisiejszym leśnym bieganiu wróciłam niczym potwór z bagien!). Zastanawiam się nad tym jak wiele zmieniło się w moim podejściu do życia i do drugiego człowieka. Mam wrażenie, że więcej też dostrzegam. Niestety nie tylko tych pozytywnych aspektów. Naszło mnie na przemyślenia związane z pewnym tematem.







Przeglądając motywujące mnie profile na instagramie spotykałam się nieraz z komentarzem typu 'była moda na kratę, była moda na diety i moda na bycie fit i healthy też przeminie', 'no tak, każdy teraz ćwiczy z Chodakowską/Lewandowską/Mel B, bo jest modna'.
Moje pytanie: co z tego?!
Nie rozumiem osób, które oburzają się tylko dlatego, że ktoś ćwiczy, stara się zdrowo odżywiać i dba o jakość swojego życia. Co jest w tym złego? Nawet jeśli to tylko moda? To przynajmniej zdrowa.

Przykład z mojego życia:
Od jakiegoś czasu unikam alkoholu, po prostu najzwyczajniej w świecie nie mam na niego ochoty (do tego, że staram się odżywiać zdrowo każdy zdążył się już przyzwyczaić więc kąśliwe uwagi mam już za sobą.) Wiele osób to zaskakuje, a w niektórych momentach irytuje. Słyszę teksty typu 'teraz to już Ci się całkiem poprzestawiało', 'no jasne, ze mną się nie napijesz.'  Ręce mi w takich momentach opadają. Czy naprawdę spotkanie przy piwie/winie/wódce jest bardziej udane od tego przy np. herbacie? Dla mnie najważniejszy jest sam fakt spotkania się, spędzenia wspólnie czasu i pogadania
.

Szanuję podejście drugiego człowieka do swojego życia, ale coraz bardziej denerwuje mnie, kiedy ktoś próbuje narzucić mi swoje zwyczaje i poglądy. Każdy z nas jest inny, każdy ma inne priorytety, potrzeby i podejście.


Wracając do tematu. Czy moda na bycie fit jest zła i kiedy przeminie? To zależy. W moim podejściu moda kiedyś przemija. Ale czy nie nosicie dżinsów, tylko dlatego, że dla kogoś przestały być modne? No właśnie. Nawet jeżeli to chwilowy trend, to wiele osób może z niego skorzystać i wprowadzić dobre zmiany do swojego życia. Nie ma w tym nic złego.
Każdy ma prawo żyć w sposób jaki chce i robić to, co uważa za słuszne. Tak samo każdy z nas ma swój system wartości i dla jednego pójście w weekend na imprezę będzie priorytetem, a dla innego poranne wybieganie i micha owsianki ;)



Nie oceniajmy innych przez pryzmat swoich poglądów. Każdy jest inny i to właśnie jest piękne!

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Chętnie je poznam.


Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1