poniedziałek, 15 grudnia 2014

Świąteczny czas kojarzy mi się z...

Witajcie!

Dzisiejszy post jest całkiem spontaniczny, ale mam nadzieję, że okaże się dla Was równie przyjemny, co dla mnie. Święta to magiczny czas i nawet nie ma o czym dyskutować ;)
Postanowiłam zebrać kilka aromatów, przedmiotów i smaków, które jako pierwsze przychodzą mi do głowy, kiedy myślę o świętach. 



Rzeczy związanych ze świętami jest oczywiście znacznie więcej, ale nie chciałabym powalić Was długością tej notki, dlatego skupiłam się na kilku kwestiach. 



1. Aromatyczne świeczki i mandarynki 
Chyba nie ma osoby, która w tym czasie nie wcina na kilogramy mandarynek :) ich aromat i smak to bezapelacyjnie ten czas w roku, a świeczki tworzą niepowtarzalną i ciepłą atmosferę.(Nie mam swojej ulubionej. Najczęściej kupuję je w Ikei, ta jest z Biedronki i również sprawdza się super.)

  
 2. Swetry ze świątecznym motywem.
Jestem z tych 'swetrowych'. Praktycznie już od wczesnej jesieni ogrzewam się ciepłym, miękkim swetrem. Jednak z początkiem grudnia sięgam po te w śnieżynki, renifery i gwiazdki. Uważam, że wygląda to dziewczęco i klimatycznie. Też tak macie? :> Uwielbiam miękkie tkaniny, ciepłe koce, kapcie i duże swetry!


3.Choinka!
W moim domu rodzinnym choinkę ubiera się zazwyczaj 23 lub 24 grudnia. Od kiedy jednak wyfrunęłam z rodzinnego gniazda, drzewko przystrajałabym najchętniej w połowie listopada :D 
Jako, że nie chciałabym aby do świąt straciła wszystkie igły, to swoją ubrałam na początku grudnia. 
Zapach świerku wzrusza mnie nieustannie od kilkunastu lat. Aha! Jak choinka, to tylko żywa. Wiem, że wiele osób preferuje te sztuczne, ja jednak zawsze wybieram żywą. 


4.Ciasteczka korzenne. 

Cynamonu używam praktycznie przez cały rok. Grudzień to czas, kiedy królują u mnie pierniki, cynamon, goździki, kardamon, gałka i wszystkie te cudowności. Uwielbiam unoszący się w mieszkaniu zapach pierniczków, które dzielnie piekę już od kilku lat. Tutaj możecie zobaczyć moją tegoroczną wersję :)


5. Czerwony lakier.
Chociaż czerwień uwielbiam przez cały rok, to zauważyłam, że w okresie świątecznym mogłabym mieć jedynie czerwone paznokcie. Uwielbiam ten kolor. Kojarzy mi się nie tylko ze świętami, ale także klasyką, prostotą i elegancją. 


A jak Wam kojarzy się świąteczny czas? Lubicie tą atmosferę? :))

Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1