piątek, 9 maja 2014

FIT! Lekkie i banalnie proste kotleciki z groszku

Hej, hej!

Zapraszam Was dzisiaj na wiosenny, kulinarny post! Będzie kolorowo, będzie zielono, smacznie, szybko i przede wszystkim ZDROWO! :)

Jeżeli jesteście ciekawe jak wykonać zielone kotleciki, zapraszam! 
(na wstępie pragnę dodać, że za każdym razem wychodzą inne, ale zawsze pyszne!) 


Tak naprawdę są tylko trzy główne składniki, reszta zależy od Was i Waszej fantazji.
-mrożony groszek, mój ma 450g.
-jajko
-duża cebula


Groszek wrzucamy do wrzącej, osolonej wody, gotujemy ok 8 min. i pozostawiamy do ostygnięcia. W tym czasie kroimy drobno cebulkę i przysmażamy ją na łyżce oleju. Kiedy składniki wystygną zabieramy się za blendowanie naszych produktów. (nie musi być to gładka pasta)

Wbijamy jajko i wrzucamy przyprawy. Jeżeli masa jest zbyt rzadka zagęszczamy ją mąką/otrębami. W moim przypadku były to płatki owsiane.


Dodajemy ulubione przyprawy. Tym razem zdecydowałam się na curry, słodką paprykę, czosnek przeciśnięty przez praskę, sól, pieprz.


...i pietruszka. Świeża, pyszna. Dużo pietruszki! :D


Kiedy wszystkie składniki połączymy ze sobą, zabieramy się za formowanie kotlecików. 
(ja postanowiłam zrobić 'panierkę' sezamową. Po prostu obtoczyłam je w sezamie aby móc smażyć je na suchej patelni.)


Wybór zdrowych 'panierek' jest ogromny. Sezam, słonecznik, płatki owsiane, otręby itp itd

Po usmażeniu placuszki prezentują się tak:


Przykładowy sposób podania:

Świetnie smakują też z sosem pomidorowym, musztardowym, czy podane w formie hamburgera. Są sycące, pyszne i zdrowe! (możemy wykonać je też z fasoli, bobu, kalafiora itp.)

Koniecznie dajcie znać czy wypróbujecie mój przepis i czy przypadł Wam do gustu! :)
Lubicie posty kulinarne?? 

Buziaki, Magda 


Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1