niedziela, 11 maja 2014

FIT Ciasteczka owsiane bez dodatku mąki, cukru i masła!

Hej!

Przepis na ciasteczka owsiane miał pojawić się już dawno, ale moja skleroza osiągnęła tak zaawansowany stan, że mi to uniemożliwiła. Mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe i wykorzystacie mój przepis do niedzielnej kawki :)
Ciasteczka są  miękkie w środku, aromatyczne i przepyszne! Próbowałam już wielu przepisów, ale nie chciałam dodawać ani mąki, ani cukru, ani masła. Kombinowałam, kombinowałam i wreszcie mam swój przepis, który odpowiada mi najbardziej :)
Jeżeli jesteście ciekawe jak wykonać ciasteczka, zapraszam!



Naszymi głównymi składnikami są:
-kefir/maślanka, płatki owsiane, proszek do pieczenia, 2 jajka, otręby (obojętnie jakie)

Płatki owsiane zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na jakieś 20min. aby zmiękły. (Celowo nie podaje Wam tutaj proporcji żebyście same mogły zdecydować ile ciasteczek chcecie zrobić.) Dodajemy kilka łyżek kefiru aby konsystencja była bardziej wodnista. 

Kolejnym krokiem jest wybranie naszych ulubionych dodatków (ja zdecydowałam się na suszonego ananasa, rodzynki, jagody goji, aromat waniliowy, daktyle suszone, pestki dyni) 
W tym wypadku daktyle zastępują mi cukier i inne słodziki. Jeżeli chcecie dodatkowo osłodzić masę polecam miód lub syrop z agawy.

 Do masy dodaję jajka, proszek do pieczenia i wszystkie moje dodatki, a także 2-3 łyżki otrąb.


 Łyżką wykładam masę formując ciasteczka. (tak wiem, moje wyszły nieforemne ;)

Piekę aż się zarumienią w temp. 160stopni.

Ciasteczka są bardzo aromatyczne i sycące. Z powodzeniem możecie zabrać je do pracy, czy szkoły.


Jak dla mnie to świetna alternatywa dla kanapek. Wystarczy jogurt i pełnowartościowe, drugie śniadanie mamy zawsze przy sobie! :)) Idealnie pasują też do kawy.

Koniecznie dajcie znać czy podoba Wam się mój przepis. A może macie jakiś swój ulubiony? Lubicie ciasteczka owsiane? 


Buziaki, Magda
PS.Mam nadzieję, że nie przeszkadzają Wam ostatnio częściej pojawiające się posty kulinarne, obiecuję przystopować :D

Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1