czwartek, 27 lutego 2014

FIT! Tłusty Czwartek: Gorąca szarlotka na razowym spodzie! :)

 Hej, hej witajcie!

Z okazji Tłustego Czwartku przychodzę do Was z wpisem kulinarnym. Trochę wbrew tradycji postanowiłam zrobić coś słodkiego, ale niekoniecznie ciężkostrawnego i niezdrowego ;)
Wymyśliłam tartę, szarlotkę. Do posłodzenia jabłek użyłam miodu, a białą mąkę zastąpiłam razową. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania (pierwszy raz robiłam szarlotkę.) Postanowiłam więc podzielić się z Wami moim sposobem. Jeżeli jesteście zainteresowane jak wykonać moją propozycję, zapraszam:



4 średnie jabłka umyłam, obrałam i pokroiłam. Następnie wrzuciłam je do garnka, zalałam wodą i zostawiłam na ogniu. Kiedy owoce zmiękły, a woda odparowała dodałam miód i cynamon. (nie chcę podawać Wam dokładnych proporcji, ilości te są według uznania.) Kiedy jabłka były gotowe zabrałam się za ciasto.

Do wykonania spodu użyłam dwóch kubków mąki pszennej, pełnoziarnistej, 1 jajka, proszku do pieczenia oraz kilku kropel aromatu waniliowego, wszystko 'skleiłam' wodą. (dodawajcie jej po trochę, żeby nie przesadzić.) 
Gotowe ciasto podzieliłam na dwie części (mniejsza posłuży mi jako dekoracja.) 
Przekładamy ciasto na foremkę uprzednio przygotowaną i robimy małe dziurki widelcem. Tak przygotowane ciasto wkładamy na 15min. do pierkarnika w 140stopniach. 

Po 15min. wyjmujemy foremkę z piekarnika, wykładamy jabłka i zdobimy wcześniej pozostawionym ciastem. 
Wkładamy do pieczenia na kolejne 15 min. 

GOTOWE!


Teraz nie pozostaje nam nic innego jak spróbować naszego wypieku! :)) Polecam ze szklanką mleka, smakuje przepysznie! 


Dajcie znać czy przepis przypadł Wam do gustu i czy z niego skorzystacie :)
Jak podoba Wam się mój pomysł na szybkie ciacho?  Piszcie koniecznie!

Buziaki,Magda

Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1