piątek, 9 maja 2014

FIT! Niedzielne śniadanie- pełnoziarniste pancakes'y/ racuchy

Hej, witajcie!

Niedzielne śniadania to coś, co uwielbiam. Nigdzie nie musimy się spieszyć, możemy zatem poświęcić trochę więcej czasu na przygotowanie posiłku. Uwielbiam jedzenie i celebrowanie niedzielnych poranków.
Nie jestem na żadnej diecie, ale staram się jeść najbardziej zdrowo jak tylko mogę :)
Jeżeli chcecie się dowiedzieć jak przygotowuję pełnoziarniste pancakes'y, racuchy, placuszki- zwał jak zwał :D Najważniejsze, że zawsze wychodzą pyszne, są mega aromatyczne, nie zawierają cukru i możemy podawać je na kilka(dziesiąt) sposobów :)

Składniki:

Na placuszki:
-1 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej
-1 jajko
-ok. pół szkl. mleka
-1 łyżeczka sody
-budyń waniliowy/ cukier wanilinowy/ aromat/ cynamon/ kakao - opcjonalnie
-miód/ syrop z agawy/ cukier (ja wybrałam budyń waniliowy i cynamon, nie dodawałam nic słodkiego, bo nasza 'polewa' będzie słodka)

Polewa:
-pół jogurtu naturalnego
-łyżka miodu/syropu z agawy 

W miseczce mieszam wszystkie składniki. Ważne by ciasto było gęste. 

Na rozgrzaną patelnie (ja nie używałam oleju) wylewamy ciasto. U mnie jednorazowo wychodzą cztery sztuki, ale to od Was zależy jakiej wielkości chcecie mieć placuszki. 

...kiedy robią się 'kraterki' możemy obrócić je na drugą stronę

...po chwili zdejmujemy z patelni

Z podanej przeze mnie porcji wyszło 8sztuk :)

'polewa'- mieszamy jogurt z miodem i gotowe!


 W celu urozmaicenia smaku możemy dodać owoce/ orzechy/ dżem. Każda wersja jest pyszna! :)

Koniecznie dajcie mi znać czy mój prosty przepis przypadł Wam do gustu i czy z niego skorzystacie! :))
Podoba Wam się ten pomysł? A może macie propozycje innych dań, które chciałybyście u mnie zobaczyć?

Buziaki, Magda
PS.Miłej niedzieli dla wszystkich! :))

Disqus for http-owszystkimcomnieotacza-blogspot-com-1